Boeken

De afgelopen jaren heeft Sjors van Leeuwen (Indora) diverse boeken en e-books geschreven. Onderaan deze pagina ziet u een overzicht van alle boekcovers.

Overzicht van boeken van Sjors van Leeuwen:

  1. Wendbare strategie op één A4 – Wendbaarheidscanvas.
  2. Hoe agile is jouw strategie? – Zo kun je snel en wendbaar ondernemen.
  3. CRM in de praktijk – Het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie (derde editie).
  4. Power to the people – Marketing in de zorg.
  5. Power to the people – Online marketing in de zorg.
  6. Power to the people – Sterk merk in de zorg.
  7. Klant in de driver’s seat – Klantgedreven innoveren met co-creatie, crowdsourcing en communities.
  8. Innovatieblunders – 25 manieren om het beter te doen.
  9. Het Marketingwiel – In 7 stappen een succesvol marketingplan voor ondernemers.
  10. Zorgmarketing in de praktijk – Deel 1.
  11. Zorgmarketing in de praktijk – Deel 2.
  12. Strategic Agility – Concurrentievoordeel in turbulente tijden.
  13. Get Connected – CRM in de podiumkunsten.
  14. Groot innovatie Modellenboek (co-auteur).
  15. Handboek Online Marketing (eerste editie) (co-auteur).

Overzicht van e-books van Sjors van Leeuwen:

  1. Ben jij klaar voor de toekomst? – Inspiratie van ondernemers, adviseurs, zieners en goeroes.
  2. Klant 4.0 – Partnership Marketing – Klantgericht ondernemen in turbulente tijden.
  3. Customer experience – Het draait om de klantbeleving!
  4. Klantloyaliteit in de 21e eeuw.
  5. Klantloyaliteit in de financiele dienstverlening.
  6. Uw klant als ambassadeur.
  7. Klantgedreven innovatie.
  8. 15 (on)waarheden over klanttevredenheid en klantloyaliteit.
  9. E-str@tegy – Kansen in het internettijdperk.

Overzicht verkooppunten:

Prijzen en nominaties:

  • Wendbare strategie op een A4 is opgenomen in de voorselectie van Managementboek van het Jaar 2019.
  • Hoe agile is jouw strategie? is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 en de voorselectie van Managementboek van het jaar 2017.
  • Klant in de driver’s seat is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2013.
  • CRM in de praktijk (eerste editie) is genomineerd voor Managementboek van het Jaar in 2003.

Recensies  van boeken: 

Recensie Wendbare strategie op een A4 op Managementboek.nl – 2019
Recensie Power to the people – Online marketing in de zorg op Managementboek.nl – 2018.
Recensie Hoe agile is jouw strategie? op Managementboek.nl – 2016.
Recensie Klant in de driver’s seat op CustomerTalk.nl (vijf sterren) – 2015.

Recensie Klant in de driver’s seat in MarketingBoeken.net – 2014.

Recensie Klant in de driver’s seat in MarketingTribune – 2013.

Recensie Klant in de driver’s seat in Management & Literatuur – 2012.
Recensie Innovatieblunders in MarketingTribune – 2013.
Recensie Het Marketingwiel in Managementboek – 2012.
Recensie CRM In de Praktijk in Zorgspecial – 2006.
Recensie CRM in de praktijk in Managementboek – 2003.

Previews van boeken (PDF):

Wendbare strategie op een A4.
Klant in de driver’s seat.
CRM in de praktijk.
Strategic Agility.
Power to the people – Marketing in de zorg.
Zorgmarketing in de praktijk  – Deel 1.
Het Marketingwiel.
Groot Innovatie Modellenboek.

Vragen staat vrij

Wilt u meer weten over deze onderwerpen of heeft u andere vragen? Neem dan contact op of meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Uitspraken over Wendbare strategie op één A4 (met wendbaarheidscanvas):

Steven Olthof (auteur van Dansen met dilemma’s): “Afgelopen week heb ik uw nieuwe boek ‘Wendbare strategie op één A4’ gelezen. Ik ben onder de indruk van de wijze waarop u wendbaarheid van bedrijven in al zijn facetten zo compact en samenhangend – met inbegrip van de inzichten uit de relevante literatuur en onderzoeken – hebt beschreven.”

Nico Jong (senior adviseur bij VWS): “Prettig voor managers – Indrukwekkende hoeveelheid onderwerpen. Sjors van Leeuwen snijdt in Wendbare strategie op één A4 een indrukwekkende hoeveelheid onderwerpen aan en beschrijft die kort en bondig. Prettig voor de drukbezette manager die zijn organisatie flexibel en veerkrachtig wil maken.”

C.M. Manni (recensent Bol.com): “Praktische gids voor een wendbare strategie. Dit boek is een praktische gids bij het ontwikkelen van een doeltreffende, wendbare strategie, beginnend in de top van een organisatie en doordringend tot in alle haarvaten. De auteur vat de belangrijkste kenmerken van een strategisch wendbare organisatie kernachtig samen en daagt de lezer uit om aan de slag te gaan en vol te houden, want wendbaar worden vraagt visie én volharding. Een stimulerend geschrift voor wie wil veranderen!”

Uitspraken over Hoe agile is jouw strategie?:

Eric van Arendonk RM op Nima.nl: “Sjors van Leeuwen geeft je met het boek Hoe agile is jouw strategie? genoeg handvatten om wendbaar te worden en te blijven. Zijn ondertitel van het boek: ‘zo kun je snel en wendbaar ondernemen’ maakt hij dan ook geheel waar. Dit toegankelijke boek over een belangrijk actueel onderwerp leest lekker weg en de actuele voorbeelden maken de inhoud heel herkenbaar. Na het lezen ben je je bewust hoe agile jouw strategie wel is en dat is precies wat het boek je beloofd heeft. Knap hoe hij dit dicht bij de lezer weet te brengen. Hoe agile is jouw strategie? zal je zeker nieuwsgierig maken.”

Ger Post (journalist) op Managementboek.nl: “Hoe agile is jouw strategie? is het eerste Nederlandstalige boek dat zich richt op strategische wendbaarheid. Hoewel uit de literatuurlijst achterin het boek blijkt dat de auteur een flinke boekenkast vol heeft gelezen voor het schrijven van dit boek, verzandt het geen moment in theoretische uitweidingen. Dankzij vele praktische voorbeelden biedt hij de lezer inzichten en inspiratie om tot een agile strategie te komen voor de eigen organisatie. Hoe agile is jouw strategie? is een boek voor managers die serieus aan de slag willen gaan met het wendbaar maken van de organisatie. Dit boek biedt daarvoor een mooie inspiratiebron.”

Jean Quaedvlieg (Merchandise Academy) op Managementboek.nl: “Hoe Agile is jouw strategie? is een helder geschreven, vlot leesbaar en goed gestructureerd business boek met betrekking tot het thema strategische wendbaarheid, een noodzaak voor iedere organisatie om in de huidige VUCA wereld te kunnen overleven. Het boek beschrijft vele klassieke en actuele strategiethema’s die als onderbouwing voor het wendbaar ondernemen dienen. Een boek dat inspireert tot nadenken over de strategie van de organisatie waarin je werkzaam bent.”

Rense Duursma (customer journey manager Eneco) op CustomerFirst.nl: “Van Leeuwen neemt je uitvoerig mee in het nut van strategische wendbaarheid. Dat doet hij aan de hand van vele (ook actuele) praktijkvoorbeelden. Door aan het einde van ieder hoofdstuk de specifieke take-aways te delen, biedt de auteur bovenal ‘snackable content’ die praktisch hanteerbaar is. Resumerend heeft dit boek meerwaarde voor een grote doelgroep en biedt het inspiratie in ieders eigen reis om strategische wendbaarheid in de organisatie te verankeren.”

Redactie Managementboek.nl en Management Summaries: “Twaalf keer per jaar selecteert onze redactie vier boeken, waarvan we vinden dat managers en professionals bekend moeten zijn met de inhoud. Wij beschouwen uw boek – Hoe agile is jouw strategie? – ook als zo’n belangwekkend boek.”

Platform voor Innovatie in Marketing (PIM): Hoe agile is jouw strategie? is met negen andere boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Aldus de jury: “Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2015 tot en met juli 2016 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.”

Uitspraken over over CRM in de praktijk:

Platform voor Klantgericht ondernemen (PVKO): “CRM in de praktijk (eerste editie) is een aanrader voor iedereen die zich breed wil orienteren op het onderwerp CRM.”

Janine Dijkhuis RM op Nima.nl: “CRM in de praktijk van Sjors van Leeuwen is een must-read. Dit boek getuigt gelukkig van zeer gedegen kennis van de auteur over de volle breedte van het CRM-vak en staat vol goede adviezen voor managers die met CRM aan de slag zijn/gaan. Het kan worden gebruikt als zelfdoeboek voor de uitdenker, de organisator. Het spaart een consultant uit. Wel is de nodige praktijkervaring met CRM vereist om dit zelf waar te maken. Verder zal het boek veel worden ingezet voor educatieve doelen. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.”

Rob Beltman (ICSB) op Managementboek.nl: “CRM in de praktijk (eerste editie) verdient een plaats in uw boekenkast. Het is niet spectaculair of vernieuwend, hetgeen in dit geval meer dan ooit een voordeel is. Het is nuchter, degelijk en biedt zeker voldoende houvast om een CRM Strategie op een gedegen wijze te formuleren. Het waarschuwt u voor de meest voorkomende implementatiefouten en voldoet als praktische leidraad. De leuke en leerzame quotes waar het boek mee gelardeerd is krijgt u er ter inspiratie bij…waardoor dit boek een plaats in uw boekenkast verdient. ”

Uitspraken over Klant in de driver’s seat:

Redactie Customer Talk: “Met concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities laat Van Leeuwen zien op welke wijze klantgericht innoveren niet alleen noodzakelijk is, maar ook succesvol kan zijn. De schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnenland en buitenland ondersteunen op krachtige wijze zijn betoog. Ook aan de leesbaarheid van het boek heeft hij gedacht door zijn boek te illustreren met kleurrijke citaten. Van tegelwijsheden naar relativerende grappen tot inspirerende schetsen. Zijn visie op de klant in een wereld die digital en mobile wordt, is deskundig gefundeerd. En dat mag beloond worden met de maximale waardering: een tien.”

Redactie Managementboek.nl: “Twaalf keer per jaar selecteert onze redactie vier boeken, waarvan wij vinden dat managers en professionals bekend moeten zijn met de inhoud. Wij beschouwen het boek ‘Klant in de driver’s seat’ ook als zo’n belanghebbend boek.”

Rob Beltman (H3ROES) op Managementboek.nl: “Sjors van Leeuwen heeft het dus weer geflikt: een behoorlijk ‘gehyped’ onderwerp waar iedereen over praat vervatten in een boek dat de meest belangrijke inzichten verbindt en op nuchtere wijze bespreekt. En dat maakt het een plek in uw boekenkast absoluut waard.”

Evelyne Hermans (Universiteit Utrecht) op Bijgespijkerd.nl: “Het boek ‘Klant in de driver’s seat’ leest als een studieboek; het citeert meer dan honderd bronnen, koppelt uitspraken aan talloze (marketing)modellen en maakt veelvuldig gebruik van rijtjes en formules (zoals ‘De 10 succesfactoren voor nieuwe producten en diensten’), waardoor het in eerste instantie een theoretisch verhaal lijkt. Toch is het boek een aanrader voor iedereen die meer wil weten over innoveren, waarbij de klant startpunt is van het innovatieproces én het innovatiesucces. Van Leeuwen haalt zeer inspirerende praktijkvoorbeelden aan die hij afwisselt met motiverende citaten van de meest uiteenlopende grootheden (van Charles Darwin en Mahatma Ghandi tot Pablo Picasso en Mark Twain) en succesvolle sleutelfiguren uit de zakenwereld (zoals de directeurs van Pepsi en Unilever). Kortom: wie van innovatieve uitdagingen houdt maar niet goed weet waar hij moet beginnen, moet zeker even naast Sjors van Leeuwen in de bijrijdersstoel plaatsnemen. ”

Uitspraken over Power to the people – Online marketing in de zorg (deel 2):

Irene Grotendorst RM op Nima.nl: “Al met al is ‘Power to the people. Online marketing in de zorg’ een echte aanrader voor degenen die werkzaam zijn in strategie, (interne) marketing, (arbeids)communicatie, innovatie, klantenservice. Heel sprekend voor het werkveld in de zorg én daarbuiten. Het is geen leerboek, maar je leert er wel veel van. Plus, het is een feestje om te lezen.”

Erica Bouma (Spring marketing): “Complimenten, wat een rijk gevuld boek is het geworden. Die modellen zijn super handig en de cases heel sprekend. Gaaf!”

S.F. Jansen op Managementboek.nl: “Het is meer dan duidelijk dat de auteurs aan eigen kennis op het gebied van marketing in de zorg in geen enkel opzicht tekort schieten. Dit maakt het boek, net als het eerste deel, van een uiterst hoogstaand niveau. Ik vroeg mij eerder af of dit boek een toevoeging zou zijn op het eerste boek. Nu ik het boek gelezen heb blijkt dit zéker het geval te zijn. Het boek is, net als het eerdere deel, schitterend vormgegeven. Daarnaast zorgen de manier van schrijven, en de meerdere invalshoeken van verschillende vakmensen voor een uiterst plezierige lezerservaring. Ik raad dit boek absoluut aan.”

Uitspraken over Power to the people – Marketing in de zorg (deel 1): 

Diverse zorgmanagers op diverse media: “Geweldig boek! *** Mooi stuk werk. *** Prachtig hoe in dit boek het vak ‘marketing in de zorg’ in haar diversiteit is weergegeven. Een vak waar ik trots op ben. *** Geweldig. Ik was te laat. Dus in de gaten houden deze bestseller! *** Mooi zo’n groots uitgewerkt praktijkvoorbeeld uit de zorg. Ik ben direct begonnen met lezen en de eerste hoofdstukken vind ik erg inspirerend. Voor mij bruikbaar binnen onze organisatie en vast ook andere organisaties. *** Gefeliciteerd met het prachtige boek. Er staat veel waardevolle informatie in en ik vind het prachtig vormgegeven! *** Power to the people hapt heerlijk weg. Super inspirerend. Geweldig om de inbedding vanuit dit perspectief te lezen. *** Prachtige boek (ook mooi vorm gegeven!). Komt goed uit in verband met ons strategisch beleidsplan.”

Uitspraken over Zorgmarketing in de praktijk:

Peter Vermeulen (Procorbea): “Sjors van Leeuwen is er in Zorgmarketing in de praktijk (deel 1) meer dan in geslaagd om de link te leggen tussen de praktijk en de theorie. Hij weet waar hij het over heeft en slaat nergens de plank mis. ‘Zorgmarketing in de praktijk’ is vlot geschreven waardoor het lekker weg leest. De vele marketingvoorbeelden zijn direct in de praktijk toepasbaar. Hoewel de thema’s aan elkaar gerelateerd zijn, hoeft u het boek niet van voor naar achter uit te lezen. De opbouw en schrijfwijze bieden u de gelegenheid om de hoofdstukken of de voor u relevante onderdelen los van elkaar te lezen. Met ‘Zorgmarketing in de praktijk’ geeft Sjors van Leeuwen u ontelbare zeer bruikbare inzichten en praktijkervaring. Ik kan u maar één praktijkinzicht bieden na het lezen van dit boek: aanschaffen.”

Vragen staat vrij

Wilt u meer weten over deze onderwerpen of heeft u andere vragen? Neem dan contact op of meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Wilt u meer managementboeken lezen, bekijk dan dit overzicht met meer dan 300 leestips!.

^ Naar boven