Boeken

De afgelopen jaren heeft Sjors van Leeuwen (Indora) diverse boeken en e-books geschreven. Onderaan deze pagina ziet u een overzicht van alle boekcovers.

Overzicht van boeken van Sjors van Leeuwen:

Overzicht van e-books van Sjors van Leeuwen:

  • Ben jij klaar voor de toekomst? – Inspiratie van ondernemers, adviseurs, zieners en goeroes.
  • Klant 4.0 – Partnership Marketing – Klantgericht ondernemen in turbulente tijden.
  • Customer experience – Het draait om de klantbeleving!
  • Klantloyaliteit in de 21e eeuw.
  • Klantloyaliteit in de financiele dienstverlening.
  • Uw klant als ambassadeur.
  • 15 (on)waarheden over klanttevredenheid en klantloyaliteit.
  • E-str@tegy – Kansen in het internettijdperk.

Overzicht verkooppunten:

Prijzen en nominaties:

  • Hoe agile is jouw strategie? is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 en de voorselectie van Managementboek van het jaar 2017.
  • Klant in de driver’s seat is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2013.
  • CRM in de praktijk (eerste editie) is genomineerd voor Managementboek van het Jaar in 2003.

Recensies  van boeken: 

Recensie Hoe agile is jouw strategie? op Managementboek.nl – 2016.
Recensie Klant in de driver’s seat op CustomerTalk.nl (vijf sterren) – 2015.

Recensie Klant in de driver’s seat in MarketingBoeken.net – 2014.

Recensie Klant in de driver’s seat in MarketingTribune – 2013.

Recensie Klant in de driver’s seat in Management & Literatuur – 2012.
Recensie Innovatieblunders in MarketingTribune – 2013.
Recensie Het Marketingwiel in Managementboek – 2012.
Recensie CRM In de Praktijk in Zorgspecial – 2006.
Recensie CRM in de praktijk in Managementboek – 2003.

Previews van boeken (PDF):

Klant in de driver’s seat.
CRM in de praktijk.
Strategic Agility.
Power to the people – Marketing in de zorg.
Zorgmarketing in de praktijk  – Deel 1.
Groot Innovatie Modellenboek.

Vragen staat vrij

Wilt u meer weten over deze onderwerpen of heeft u andere vragen? Neem dan contact op of meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Uitspraken over Hoe agile is jouw strategie?:

Eric van Arendonk RM op Nima.nl: “Sjors van Leeuwen geeft je met het boek Hoe agile is jouw strategie? genoeg handvatten om wendbaar te worden en te blijven. Zijn ondertitel van het boek: ‘zo kun je snel en wendbaar ondernemen’ maakt hij dan ook geheel waar. Dit toegankelijke boek over een belangrijk actueel onderwerp leest lekker weg en de actuele voorbeelden maken de inhoud heel herkenbaar. Na het lezen ben je je bewust hoe agile jouw strategie wel is en dat is precies wat het boek je beloofd heeft. Knap hoe hij dit dicht bij de lezer weet te brengen. Hoe agile is jouw strategie? zal je zeker nieuwsgierig maken.”

Ger Post op Managementboek.nl: “Hoe agile is jouw strategie? is het eerste Nederlandstalige boek dat zich richt op strategische wendbaarheid. Hoewel uit de literatuurlijst achterin het boek blijkt dat de auteur een flinke boekenkast vol heeft gelezen voor het schrijven van dit boek, verzandt het geen moment in theoretische uitweidingen. Dankzij vele praktische voorbeelden biedt hij de lezer inzichten en inspiratie om tot een agile strategie te komen voor de eigen organisatie. Hoe agile is jouw strategie? is een boek voor managers die serieus aan de slag willen gaan met het wendbaar maken van de organisatie. Dit boek biedt daarvoor een mooie inspiratiebron.”

Jean Quaedvlieg (Merchandise Academy) op Managementboek.nl: “Hoe Agile is jouw strategie? is een helder geschreven, vlot leesbaar en goed gestructureerd business boek met betrekking tot het thema strategische wendbaarheid, een noodzaak voor iedere organisatie om in de huidige VUCA wereld te kunnen overleven. Het boek beschrijft vele klassieke en actuele strategiethema’s die als onderbouwing voor het wendbaar ondernemen dienen. Een boek dat inspireert tot nadenken over de strategie van de organisatie waarin je werkzaam bent.”

Rense Duursma (customer journey manager Eneco) op CustomerFirst.nl: “Van Leeuwen neemt je uitvoerig mee in het nut van strategische wendbaarheid. Dat doet hij aan de hand van vele (ook actuele) praktijkvoorbeelden. Door aan het einde van ieder hoofdstuk de specifieke take-aways te delen, biedt de auteur bovenal ‘snackable content’ die praktisch hanteerbaar is. Resumerend heeft dit boek meerwaarde voor een grote doelgroep en biedt het inspiratie in ieders eigen reis om strategische wendbaarheid in de organisatie te verankeren.”

Redactie Managementboek.nl en Management Summaries: “Twaalf keer per jaar selecteert onze redactie vier boeken, waarvan we vinden dat managers en professionals bekend moeten zijn met de inhoud. Wij beschouwen uw boek – Hoe agile is jouw strategie? – ook als zo’n belangwekkend boek.”

Platform voor Innovatie in Marketing (PIM): Hoe agile is jouw strategie? is met negen andere boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Aldus de jury: “Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2015 tot en met juli 2016 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.”

Uitspraken over over CRM in de praktijk:

Platform voor Klantgericht ondernemen (PVKO): “CRM in de praktijk (eerste editie) is een aanrader voor iedereen die zich breed wil orienteren op het onderwerp CRM.”

Janine Dijkhuis RM (Nima Examinator): “CRM in de praktijk van Sjors van Leeuwen is een must-read. Dit boek getuigt gelukkig van zeer gedegen kennis van de auteur over de volle breedte van het CRM-vak en staat vol goede adviezen voor managers die met CRM aan de slag zijn/gaan. Het kan worden gebruikt als zelfdoeboek voor de uitdenker, de organisator. Het spaart een consultant uit. Wel is de nodige praktijkervaring met CRM vereist om dit zelf waar te maken. Verder zal het boek veel worden ingezet voor educatieve doelen. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.”

Rob Beltman (ICSB): “CRM in de praktijk (eerste editie) verdient een plaats in uw boekenkast. Het is niet spectaculair of vernieuwend, hetgeen in dit geval meer dan ooit een voordeel is. Het is nuchter, degelijk en biedt zeker voldoende houvast om een CRM Strategie op een gedegen wijze te formuleren. Het waarschuwt u voor de meest voorkomende implementatiefouten en voldoet als praktische leidraad. De leuke en leerzame quotes waar het boek mee gelardeerd is krijgt u er ter inspiratie bij…waardoor dit boek een plaats in uw boekenkast verdient. ”

Uitspraken over Klant in de driver’s seat:

Redactie Customer Talk: “Met concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities laat Van Leeuwen zien op welke wijze klantgericht innoveren niet alleen noodzakelijk is, maar ook succesvol kan zijn. De schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnenland en buitenland ondersteunen op krachtige wijze zijn betoog. Ook aan de leesbaarheid van het boek heeft hij gedacht door zijn boek te illustreren met kleurrijke citaten. Van tegelwijsheden naar relativerende grappen tot inspirerende schetsen. Zijn visie op de klant in een wereld die digital en mobile wordt, is deskundig gefundeerd. En dat mag beloond worden met de maximale waardering: een tien.”

Redactie Managementboek.nl: “Twaalf keer per jaar selecteert onze redactie vier boeken, waarvan wij vinden dat managers en professionals bekend moeten zijn met de inhoud. Wij beschouwen het boek ‘Klant in de driver’s seat’ ook als zo’n belanghebbend boek.”

Rob Beltman (H3ROES): “Sjors van Leeuwen heeft het dus weer geflikt: een behoorlijk ‘gehyped’ onderwerp waar iedereen over praat vervatten in een boek dat de meest belangrijke inzichten verbindt en op nuchtere wijze bespreekt. En dat maakt het een plek in uw boekenkast absoluut waard.”

Uitspraken over Power to the people: 

Diverse zorgmanagers op diverse media: “Geweldig boek! *** Mooi stuk werk. *** Prachtig hoe in dit boek het vak ‘marketing in de zorg’ in haar diversiteit is weergegeven. Een vak waar ik trots op ben. *** Geweldig. Ik was te laat. Dus in de gaten houden deze bestseller! *** Mooi zo’n groots uitgewerkt praktijkvoorbeeld uit de zorg. Ik ben direct begonnen met lezen en de eerste hoofdstukken vind ik erg inspirerend. Voor mij bruikbaar binnen onze organisatie en vast ook andere organisaties. *** Gefeliciteerd met het prachtige boek. Er staat veel waardevolle informatie in en ik vind het prachtig vormgegeven! *** Power to the people hapt heerlijk weg. Super inspirerend. Geweldig om de inbedding vanuit dit perspectief te lezen. *** Prachtige boek (ook mooi vorm gegeven!). Komt goed uit in verband met ons strategisch beleidsplan.”

Uitspraken over Zorgmarketing in de praktijk:

Peter Vermeulen (Procorbea): “Sjors van Leeuwen is er in Zorgmarketing in de praktijk (deel 1) meer dan in geslaagd om de link te leggen tussen de praktijk en de theorie. Hij weet waar hij het over heeft en slaat nergens de plank mis. ‘Zorgmarketing in de praktijk’ is vlot geschreven waardoor het lekker weg leest. De vele marketingvoorbeelden zijn direct in de praktijk toepasbaar. Hoewel de thema’s aan elkaar gerelateerd zijn, hoeft u het boek niet van voor naar achter uit te lezen. De opbouw en schrijfwijze bieden u de gelegenheid om de hoofdstukken of de voor u relevante onderdelen los van elkaar te lezen. Met ‘Zorgmarketing in de praktijk’ geeft Sjors van Leeuwen u ontelbare zeer bruikbare inzichten en praktijkervaring. Ik kan u maar één praktijkinzicht bieden na het lezen van dit boek: aanschaffen.”

Vragen staat vrij

Wilt u meer weten over deze onderwerpen of heeft u andere vragen? Neem dan contact op of meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Wilt u meer managementboeken lezen, bekijk dan dit overzicht met meer dan 200 leestips!.

^ Naar boven