Blog
Hier leest u de laatst gepubliceerde artikelen op het weblog ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw‘.
Vakantie klantreis in de praktijk
Over klantgerichtheid, klantreizen en 'customer experience' wordt veel gezegd en geschreven. Door bedrijven wordt vaak veel beloofd. Het blijft altijd afwachten hoe het in de ...
Sportvereniging als maatschappelijk platform
De laatste jaren zijn veel bedrijven ontstaan die als ‘platform’ fungeren. Denk aan Airbnb, WeHelpen, Uber, Facebook en Bol.com. Zo’n platformbenadering biedt ook kansen voor ...
Is jouw organisatie klaar voor de toekomst?
Is jouw organisatie klaar voor de toekomst? Het zijn turbulente tijden en de uitdagingen zijn enorm. Vrijwel alle sectoren in onze samenleving ondergaan de komende ...
Waarom 9 mei de Dag van Europa is
9 mei is de Dag van Europa. Het is een dag om stil te staan bij het feit dat de Europese Unie ooit is opgericht ...
ING slaat de voetbalsponsorplank mis
Een mooie kans. Dat denk je al snel als je het ronkende persbericht van ING leest: ‘ING gaat 625 amateurvoetbalclubs ondersteunen.’ Met een ‘Focus op ...
Sportsponsoring biedt kansen voor bedrijven
Over sponsoring van sport wordt veel gezegd en geschreven. Vaak gaat het om de vraag: wat levert sponsoring van een sportbond of sportvereniging op? Het ...
Investeren in sport en bewegen is goed voor de maatschappij
Wist je dat? Iedere 1 euro investering in sport en bewegen levert de maatschappij 2,7 euro op. Meer sport en bewegen leidt tot minder zorgkosten, ...
Ben jij een topbestuurder of een fopbestuurder?
Wat is het grote verschil tussen bedrijven als Shell, Heineken en Ahold en de vele duizenden amateursportverenigingen in Nederland? Behalve ‘zij zijn groot en wij ...