Blog
Hier leest u de laatst gepubliceerde artikelen op het weblog ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw‘.
Actie zonder visie is een nachtmerrie
Ken je het Japanse gezegde ‘visie zonder actie is dagdromen, actie zonder visie is een nachtmerrie’? Daar moest ik aan denken toen afgelopen week diverse ...
Zorg voor medewerkers met wendkracht
Veel organisaties weten dat ze wendbaar moeten zijn om te kunnen overleven. Om wendbaarder te worden gaan ze aan de slag met structuren, processen en ...
Verdienmodel Canvas voor in je gereedschapskist
Hoe en waarmee verdien je je geld als organisatie? Anders gezegd: wat is je verdienmodel? Dat begint met duidelijkheid over het businessmodel en de waardeproposities ...
Boek Succesvol klantgericht ondernemen
Als je klantgericht wilt ondernemen sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de ...
De Chinese Droom en de Opkomst van China
China timmert flink aan de weg. Met een nieuwe zijderoute en het plan 'Made in China' waarin ze de omslag willen maken van een productie- ...
Weeffouten in de jeugdzorg leiden tot grote verliezen
De berichten in de media liegen er niet om, zo kopt het AD: 'Tientallen jeugdzorginstellingen dreigen failliet te gaan. Juist organisaties die hulp ...
CRM Quick Scan wordt graag geplagieerd
Afgelopen week was het weer raak. Ik las een boek over klantgericht ondernemen waarin de auteur 'zijn' CRM-scan beschrijft. Ik was meteen nieuwsgierig. Niet geheel ...
Werkgeluk? Kijk ook eens naar de stofjes in je hoofd!
Het werkgeluk van de Nederlandse werknemer laat zwaar te wensen over. Dat is niet best want gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten. En dat is ...