Blog

Hier leest u de laatst gepubliceerde artikelen op mijn weblog ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw‘.

Bedrijven kunnen de klant niet bijhouden

Geplaatst op 26/09/2022
Bedrijven hollen achter de klant aan. Ze kunnen het tempo van verandering bij klanten maar moeilijk bijhouden. Door alle crisissen en onzekerheden wijzigen klanten vaker ...


Het boek CRM in de praktijk bestaat 20 jaar!

Geplaatst op 20/09/2022
Mijn boek CRM in de praktijk viert zijn twintigste verjaardag! Dat had ik niet verwacht toen in in de zomer van 2002 begon met schrijven. ...


De Tirannie van Experts

Geplaatst op 30/08/2022
De (semi-)publieke sector ligt de laatste jaren steeds vaker onder vuur. Denk aan de stroom van missers, affaires en fraudes bij overheidsdiensten en uitvoeringsorganisaties. Om ...


Wereldpolitiek van muur tot muur

Geplaatst op 22/08/2022
In 1989 viel de Berlijnse Muur. Het markeerde het einde van de koude oorlog en het begin van een nieuwe periode van vrijheid en welvaart. ...


50 redenen waarom mensen 'vreemde' dingen doen

Geplaatst op 17/08/2022
We weten al langer dat mensen geen rationele wezens zijn. De 'homo economicus' bestaat niet, hoewel veel politici, beleidsmakers, economen en marketeers daar nog steeds ...


Slechte manager belangrijkste oorzaak van burn-out en stress

Geplaatst op 15/08/2022
Slecht management is de belangrijkste oorzaak van het toenemend aantal werknemers met burn-out en stressklachten. Dat schrijft Gallup in zijn State of the Global Workplace: ...


Innovatie in de zorg hapert door gebrek aan regie

Geplaatst op 11/08/2022
Het staat al jaren hoog op de zorgagenda: innovatie. Het moet de zorg meer toekomstbestendig maken. Toch vallen de resultaten overall gezien nog steeds tegen. ...


Zo schrijf je een bestsellerboek

Geplaatst op 07/08/2022
Iedereen denkt er wel eens aan: het schrijven van een boek. Steeds meer professionals, zzp-ers en ondernemers pakken de pen op en schrijven hun eigen ...


^ Naar boven