Blog

Hier leest u de laatst gepubliceerde artikelen op mijn weblog ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw‘.

Wendbare bedrijven presteren beter

Geplaatst op 21/03/2019
Bedrijven met een flexibelere, meer wendbare bedrijfsvoering, hebben niet alleen voorsprong op de concurrentie, ze presteren financieel ook beter dan minder wendbare bedrijven. Dat wisten ...


Tips voor een flexibele werkorganisatie

Geplaatst op 17/03/2019
Het zijn de medewerkers die het doen, ook in wendbare organisaties. Maar hoe zorg je voor een flexibele werkorganisatie dat ‘meeveert’ met de wendbare koers ...


Algoritmes aan de macht

Geplaatst op 16/03/2019
Algoritmes spelen een steeds grotere rol in ons leven. Zonder dat we het zelf vaak in de gaten hebben. Ze bepalen steeds vaker wat we ...


Strategisch managen in turbulente tijden

Geplaatst op 13/03/2019
De wereld verandert snel en dat vraagt een andere kijk op strategisch managen. Die nieuwe kijk biedt het boek Strategisch management in turbulente tijden. Het ...


Digitale wendbaarheid is een lastig vraagstuk

Geplaatst op 13/03/2019
Wendbare organisaties zijn digitaal gedreven organisaties. Simpelweg omdat digitalisering leidt tot bedrijfsprocessen die efficiënter en klantgerichter zijn, tot betere communicatie, tot nieuwe marktkansen en betere ...


Wat is marketing? Klantgedreven ondernemen!

Geplaatst op 11/03/2019
Vraag 100 mensen wat marketing is en je krijgt 100 verschillende antwoorden. Stel die vraag aan 100 mensen die professioneel met marketing bezig zijn en ...


Gamechanging organisaties zijn wendbare organisaties

Geplaatst op 09/03/2019
De toonaangevende bedrijven van dit moment onderscheiden zich op uiteenlopende manieren. Van een data-gedreven bedrijf als Booking.com, het agile werkende ING tot de klantgerichtheid van ...


Het is tijd voor disruptie in de overheid

Geplaatst op 09/03/2019
Als het over disruptie gaat denken we vaak aan het bedrijfsleven met voorbeelden als Uber en Airbnb. Maar zou de overheid zichzelf ook kunnen vernieuwen? ...


^ Naar boven