Blog

Hier leest u de laatst gepubliceerde artikelen op mijn weblog ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw‘.

Regeren is vooruitzien en dat begint bij vooruitkijken

Geplaatst op 23/10/2021
Regeren is vooruitzien. Wie kent niet dat eeuwenoude gezegde, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt wel uit het rampzalige korte termijnbeleid van ...


15 wereldtrends die het verschil maken

Geplaatst op 18/10/2021
Regeren is vooruitzien, dat maakt de coronacrisis extra duidelijk. We gaan stapsgewijs ‘back to normal’, maar ‘business as usual’ wordt het niet meer. Daarvoor is ...


Marketing als vertegenwoordiger van de klant

Geplaatst op 04/10/2021
Klanten zijn wispelturiger en veeleisender dan ooit en hebben keuze te over. Om de gunst van de klant te kunnen winnen, moet 'marketing' zich binnen ...


De Deventer moordzaak laat invloed media zien

Geplaatst op 28/09/2021
De Deventer moordzaak beschrijft niet alleen een van de meest spraakmakende moordzaken in de Nederlandse geschiedenis, het laat ook zien hoe invloedrijk de rol van ...


Alleen zeer tevreden patiënten zijn loyale patiënten (zorg kiezen deel 4)

Geplaatst op 15/09/2021
We weten het al langer: alleen zeer tevreden klanten blijven je trouw, zijn loyaal. Bij een gewone 'tevreden' klant is dat vele malen minder. Werkt ...


Bestaat de kritisch kiezende zorgconsument wel?

Geplaatst op 14/09/2021
Sinds de invoering van marktwerking in de zorg is iedereen vrij in zijn keuze voor een ziekenhuis, en huisarts, fysiotherapeut, verpleeghuis, enzovoort. Het moet de ...


Klantcontact draait om klantbeleving

Geplaatst op 08/09/2021
2020 is het jaar van Corona. Een jaar waarin veel ontwikkelingen versnelden. We  werken en studeren meer thuis, kopen massaal online en doen steeds meer ...


Verandervermogen van organisaties loopt terug

Geplaatst op 30/08/2021
Bedrijven zijn volgens eigen directeuren, managers en medewerkers slecht in veranderen. Lastig in een wereld die sneller dan ooit verandert. Er zit ook weinig schot ...


^ Naar boven