Het Marketingwiel voor ondernemers

Ruim 60 procent van de bedrijven gaat binnen vijf jaar na oprichting op de fles. belangrijkste redenen: mismanagement en te weinig klanten, omzet en winst. Daarom is er nu ‘Het Marketingwiel’, een praktisch marketingboek voor ondernemers en zzp-ers. Met dit boek maak je in 7 stappen je eigen marketingplan.

Marketingwiel Medium

Het Marketingwiel: praktisch marketingboek voor ondernemers
Een goede voorbereiding is ook voor ondernemers en zzp-ers het halve werk. Maar meer klanten en meer winst kun je echter op verschillende manieren bereiken. En welke manier is voor jouw bedrijf in jouw situatie het meest geschikt? Je kunt je tijd, geld en energie maar één keer besteden en dan is het slim om dat meteen maar goed te doen. Daarom heb ik voor ondernemers en zzp-ers in het MKB het boek ‘Het Marketingwiel’ geschreven.

Het Marketingwiel bevat een praktisch stappenplan met praktijkvoorbeelden, succesfactoren en tips en trucs. Het is een praktijkgericht marketingboek en bestemd voor ondernemers die iets breder geïnteresseerd zijn, bij voorkeur eerst denken en dan doen en daar graag een paar uurtjes aan willen besteden.

7 stappen op weg naar ondernemerssucces
Met Het Marketingwiel maak je in 7 stappen je eigen marketingplan, op weg naar meer ondernemerssucces:

1. De ondernemer: wie ben jij?
2. De markt: wat is het speelveld?
3. Hoe ziet de ideale klant eruit?
4. Het marketingdoel: wat wil je bereiken?
5. Het aanbod: wat bied je aan?
6. De aanpak: hoe bereik je de klant?
7. De basis: wat je zeker moet doen!

Het boek is inmiddels niet meer verkrijgbaar in de reguliere boekhandel (uitverkocht), maar wel bij Indora Managementadvies. Stuur een bericht als je meer informatie wilt ontvangen over bijvoorbeeld leestips, bronnen en een korte praktische handleiding voor het schrijven van je eigen marketingplan (te gebruiken samen met het boek).

^ Naar boven