Sjors van Leeuwen


Sjors van LeeuwenNieuwe uitdaging: Indora Managementadvies

In het jaar 2000 ben ik gestart met Indora Managementadvies. Onder die naam werk ik als managementadviseur op het snijvlak van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Belangrijkste drijfveer? Leuke dingen voor leuke mensen doen. Naast ondernemer, adviseur, praktijkdocent en auteur ben ik actief in het verenigingsleven.

Strategisch denken en praktisch doen

De afgelopen dertig jaar ben ik in verschillende functies en rollen werkzaam geweest zoals management- en marketingadviseur, CRM-adviseur, informatiemanager, systeemontwikkelaar en projectmanager. In al die jaren heb ik veel ervaring opgedaan bij tal van dienstverlenende bedrijven en instellingen. In uiteenlopende branches in profit en non-profit sector. Vaak op het snijvlak van organisatie, strategie, klantgerichte marketing, innovatie en ICT.

Door mijn ervaring ben ik goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Visie-, strategie- en beleidsontwikkeling en de vertaling daarvan naar strategische marketing en innovatieve dienstverleningsconcepten hebben mijn speciale interesse. Daarbij combineer ik graag strategisch denken met doelgericht en pragmatisch handelen. Want wat gaan wij morgen nu anders, slimmer en beter doen? Het is belangrijk dat je als organisatie weet wat je wilt en nog belangrijker, dat je het antwoord weet op de vraag ‘hoe kom ik van A naar B’?

Zelf ben ik opgegroeid in een ondernemersgezin (groothandel in fruit) met negen broers en zussen. Delen, hergebruiken, samenwerken, meewerken en aanpakken waren het uitgangspunt. Principes van de deel-, circulaire en netwerkeconomie zijn met de paplepel ingegoten šŸ˜‰

Auteur van diverse boeken over CRM, strategie, marketing en innovatieĀ 

De afgelopen jaren heb ik diverse boeken geschreven over CRM, strategie, marketing en innovatie:

  • Hoe Agile is jouw strategie? – Zo kun je snel en wendbaar ondernemen.
  • CRM in de praktijk – Het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie (derde editie 2015).
  • Klant in de driver’s seat – Klantgedreven innoveren met co-creatie, crowdsourcing en communities.
  • Power to the people – Marketing in de zorg.
  • Innovatieblunders – 25 manieren om het beter te doen.
  • Het Marketingwiel – In 7 stappen een succesvol marketingplan voor ondernemers.
  • Zorgmarketing in de praktijk – Deel 1.
  • Zorgmarketing in de praktijk – Deel 2.
  • Strategic Agility – Concurrentievoordeel in turbulente tijden.
  • Get Connected – CRM in de podiumkunsten.
  • Groot Innovatie Modellenboek (co-auteur).
  • Handboek Online Marketing (co-auteur).
  • Co-creatie Zorginnovatieboek (co-auteur).
  • Ben jij klaar voor de toekomst? (e-book).
  • Klant 4.0 – Partnership Marketing (e-book).
  • Customer experience – Het draait om de klantbeleving! (e-book).
  • Klantloyaliteit in de 21e eeuw (e-book).
  • Klantloyaliteit in de financiele dienstverlening (e-book).
  • Uw klant als ambassadeur (e-book).
  • 15 (on)waarheden over klanttevredenheid en klantloyaliteit (e-book).
  • E-str@tegy – Kansen in het internettijdperk (e-book).

Presentaties, workshops en trainingen

Naast mijn advieswerk en het publiceren van artikelen in vakbladen en tijdschriften, geef ik presentaties, workshops en trainingen. Indora staat als praktijkdocent en trainer geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO). Verder ben ik als columnist en recensent actief voor verschillende vakbladen, online communities en uitgevers zoals Managementboek.nl.

Wilt u meer weten? Neem dan gerust evenĀ contact op.

^ Naar boven