Kennis topics

Kennisartikelen over CRM en klantgericht ondernemen:

Boek CRM in de praktijk is volledig vernieuwd – Nieuwe derde editie 2015.
Klantgericht ondernemen en werken is erg moeilijk
.
Drie niveaus van klantoriëntatie: klantvriendelijk, klantgericht en klantparticipatie
.
Zin en onzin over klanttevredenheid, klantbehoud, klantenbinding en klantloyaliteit.
Customer experience in de praktijk: het draait om de klantbeleving!
Betere customer service zorgt voor meer loyale klanten en klantloyaliteit.
Dutch Customer Performance Index (DCPI): meten van klantprestaties.
Hostmanship is meer dan klantgericht, klantvriendelijk en service.
Meer klantwaarde door retentiemarketing en herhaalaankopen.
Geheim van mond-tot-mondreclame en Word Of Mouth (WOM).
Loyaliteitsprogramma’s zorgen voor klantloyaliteit.
Meten van klantloyaliteit met de Net Promotor Score (NPS).
Succesfactoren en valkuilen voor CRM.
De essentie van CRM in acht stappen.
Van doelgroep naar klantpersona in 8 stappen.

Kennisartikelen over strategie:

Strategic Agility – Concurrentievoordeel in turbulente tijden.
Marktgerichte organisaties presteren financieel beter
.
Trendwatching belangrijk voor marktgerichte organisaties.
Ontwikkelen van een inspirerende visie, missie en strategie.
Van businessmodel naar verdienmodel naar opbrengstmodel.
Business Model Innovatie is nodig om te overleven.
De vijf belangrijkste concurrentiestrategien op een rij.
Het geheim van een goede concurrentiestrategie volgens Micheal Porter
.
Concurreren door differentiëren: hoe creëer je onderscheidend vermogen?
Multichannel strategie noodzakelijk voor organisaties en ondernemers.
Hybride concurrentiestrategie heeft de toekomst.
Twintig concurrentiestrategien om de concurrent te slim af te zijn.
Marktaandeel (market share) veroveren door focus op klantaandeel (share of wallet).
Ontwikkelen van succesvolle deelconcepten zoals AirBnB, Uber, Peerby en SnappCar (deeleconomie).

Kennisartikelen over marketing:

Wat is marketing?
Belangrijke marketingtrends voor nu
.
Smart marketing in crisistijden en recessietijden loont.
Waarom klantinzichten (consumer insights) belangrijk zijn.
Beïnvloeden en overtuigen van klanten, consumenten en burgers.
Positioneren van organisaties, merken en producten.
Waardepropositie van USP (productkenmerk) naar UBR (koopmotief).
11 geboden voor een sterk merk en power brand.
Geheim van seniorenmarketing en vijftigplusmarketing.
Social media steeds belangrijker voor marketing, branding en verkoop.
Reviewmarketing: klantervaringen, customer reviews en mond-tot-mondreclame.
Marktaandeel (market share) veroveren door focus op klantaandeel (share of wallet).
Marketingmix: van 4P en 6P naar 3R en 4C en SIVA en 4B.
Integratie van online marketing en offline marketing loont!
Effectieve reclame door consumer insights, message en media mix.
15 kenmerken van een goede reclamestrategie.
Top-10 succesfactoren van effectieve reclame.
20 succesvolle concurrentie- en marketingstrategien.
Zes redenen waarom een marketingplan mislukt.

Kennisartikelen over (klantgedreven) innovatie:

Klantgedreven innovatie: de klant als aanjager van innovatie.
Waarom co-creatie en crowdsourcing vaak mislukken.
Slim innoveren begint bij het probleem van de klant.
Projectmanagement 100 succesfactoren en tips.
Vijf grote innovatieblunders.

Kennisartikelen over zorgmarketing:

Bekijk hier de kennis topics over marketing in de zorg.

Meer lezen?

Wilt u meer lezen, bekijk dan dit overzicht met meer dan 100 leestips! of bezoek mijn weblog.
Andere handige websites o.a.: marketing-startkabel en marketing-startpagina.

^ Naar boven