Kennis topics

Kennisartikelen over klantgericht ondernemen (CRM):

Boek CRM in de praktijk is volledig vernieuwd – Nieuwe derde editie 2015.
Klantgericht ondernemen en werken is erg moeilijk
.
Selecteren van het juiste CRM-systeem: belangrijke tips en valkuilen. 
Drie niveaus van klantoriëntatie: klantvriendelijk, klantgericht en klantparticipatie
.
Zin en onzin over klanttevredenheid, klantbehoud, klantenbinding en klantloyaliteit.
Customer experience in de praktijk: het draait om de klantbeleving!
Betere customer service zorgt voor meer loyale klanten en klantloyaliteit.
Dutch Customer Performance Index (DCPI): meten van klantprestaties.
Hostmanship is meer dan klantgericht, klantvriendelijk en service.
Meer klantwaarde door retentiemarketing en herhaalaankopen.
Geheim van mond-tot-mondreclame en Word Of Mouth (WOM).
Loyaliteitsprogramma’s zorgen voor klantloyaliteit.
Meten van klantloyaliteit met de Net Promotor Score (NPS).
Succesfactoren en valkuilen voor CRM.
De essentie van CRM in acht stappen.
Van doelgroep naar klantpersona in 8 stappen.

Kennisartikelen over strategie:

Agile ondernemen: 5 succesfactoren voor snel en wendbaar ondernemen. 
Doe de Strategie Quick Scan en test uw bedrijfsstrategie
.
Strategic Agility – Concurrentievoordeel in turbulente tijden. 
5 tips voor een succesvolle uitvoering van de strategie.
Strategieles van Steve Jobs, Bill Gates en Andy Grove.
Reinventing organizations van Frederick Laloux (boekrecensie).
Marktgerichte organisaties presteren financieel beter
.
5 Mega Trends voor 2015 – Bent u er klaar voor? 
Trendwatching belangrijk voor marktgerichte organisaties.
Ontwikkelen van een inspirerende visie, missie en strategie.
Van businessmodel naar verdienmodel naar opbrengstmodel.
Van ROI naar time to market.
Vind je eigen markt met een Blue Ocean Strategy.
Business Model Innovatie is nodig om te overleven.
De vijf belangrijkste concurrentiestrategien op een rij.
Het geheim van een goede concurrentiestrategie volgens Michael Porter
.
Concurreren door differentiëren: hoe creëer je onderscheidend vermogen?
Multichannel strategie noodzakelijk voor organisaties en ondernemers.
Hybride concurrentiestrategie heeft de toekomst.
Twintig concurrentiestrategien om de concurrent te slim af te zijn.
Marktaandeel (market share) veroveren door focus op klantaandeel (share of wallet).
Ontwikkelen van succesvolle deelconcepten zoals AirBnB, Uber, Peerby en SnappCar (deeleconomie).

Kennisartikelen over marketing:

Wat is marketing?
Belangrijke marketingtrends voor nu
.
Marketing nieuwe stijl: marketing als vertegenwoordiger van de klant.
Smart marketing in crisistijden en recessietijden loont.
Waarom klantinzichten (consumer insights) belangrijk zijn.
Beïnvloeden en overtuigen van klanten, consumenten en burgers.
Positioneren van organisaties, merken en producten.
Waardepropositie van USP (productkenmerk) naar UBR (koopmotief).
11 geboden voor een sterk merk en power brand.
Geheim van seniorenmarketing en vijftigplusmarketing.
Social media steeds belangrijker voor marketing, branding en verkoop.
Reviewmarketing: klantervaringen, customer reviews en mond-tot-mondreclame.
Marktaandeel (market share) veroveren door focus op klantaandeel (share of wallet).
Marketingmix: van 4P en 6P naar 3R en 4C en SIVA en 4B.
Effectieve reclame door consumer insights, message en media mix.
15 kenmerken van een goede reclamestrategie.
Top-10 succesfactoren van effectieve reclame.
20 succesvolle concurrentie- en marketingstrategien.
Zes redenen waarom een marketingplan mislukt.
12 manieren om de time to market te versnellen.

Kennisartikelen over klantgedreven innovatie:

Klantgedreven innovatie: de klant als aanjager van innovatie.
Waarom co-creatie en crowdsourcing vaak mislukken.
Slim innoveren begint bij het probleem van de klant.
Projectmanagement 100 succesfactoren en tips.
Vijf grote innovatieblunders.

Vragen staat vrij

Wilt u meer weten over deze onderwerpen of heeft u andere vragen? Neem dan contact op of meld u aan voor onze nieuwsbrief.

^ Naar boven