Blog

Hier leest u de laatst gepubliceerde artikelen op mijn weblog ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw‘.

Actie zonder visie is een nachtmerrie

Geplaatst op 20/10/2019
Ken je het Japanse gezegde ‘visie zonder actie is dagdromen, actie zonder visie is een nachtmerrie’? Daar moest ik aan denken toen afgelopen week diverse ...


Wat bedoelen wij met wendbaar zijn?

Geplaatst op 12/10/2019
We moeten wendbaar zijn! Een veel gehoorde kreet in de directiekamer. Je leest het in vrijwel ieder strategie- of beleidsplan. Maar 'wendbaar' is een containerbegrip, ...


China zet de toon - China’s New Normal

Geplaatst op 09/10/2019
Het duurt nog even en dan heeft China het wereldleiderschap van de USA definitief overgenomen en laat het Europa ver achter zich. In 2030 wil ...


Misleidde klanten als collateral damage

Geplaatst op 30/09/2019
Opvallend bericht in de media? Directeur klanten van Nuon schaamt zich voor misleiding aan de deur maar neemt geen extra maatregelen. Nuon lijkt misleidde klanten ...


Wendbare bedrijven zoeken naar keerpunten in de markt

Geplaatst op 29/09/2019
Regeren is vooruitzien. Cruciaal in een wereld die continu verandert. Organisaties moeten verder kijken dan hun neus lang is en zoeken naar onomkeerbare trends in ...


Van merkbelofte naar merkbewijs in de zorg

Geplaatst op 25/09/2019
Succesvolle organisaties hebben of zijn een 'sterk merk'. Een sterk merk met niet alleen een aansprekende merkbelofte, ze maken die ook waar. Iedere dag opnieuw. ...


Medewerker heeft weinig vertrouwen in zijn manager

Geplaatst op 15/09/2019
Kom ik net terug van vakantie, lees ik in de krant dat goede managers vrij zeldzaam zijn. En dat de manager voor een op de ...


Waarom jouw merk ook wordt gedisrupt

Geplaatst op 11/09/2019
In het boek Merkdisruptie lees je welke 100 merken de komende jaren gaan verdwijnen en waarom. De reden is simpel. Het zijn namelijk niet de ...


^ Naar boven